مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 07:452021-04-13اقتصادي

چگونگی دستیابی به تجارت 20 میلیارد دلاری با عراق


رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق، گفت: برای دستیابی به تجارت 20 میلیارد دلاری با عراق حاکمیت باید علاوه بر توسعه روابط سیاسی برای توسعه روابط اقتصادی با این کشور نیز هزینه کند.

- یحیی آل اسحاق در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در رابطه با تجارت با کشور عراق گفت: بازار عراق به دلایل متعدد بازار بسیار خوبی به شمار می رود و  برای توسعه روابط تجاری دارای مزیت های نسبی فراوانی است لذا این بازار در حوزه های مختلف از جمله حوزه خدمات فنی و مهندسی و تجارت قابل چشم پوشی نیست.

  * عراق تا 15 سال آینده بزرگترین ظرفیت سرمایه گذاری در منطقه را دارد رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به حجم بالای صادرات ایران به کشور عراق، افزود: قابلیت های اقتصادی بازار عراق حفظ این بازار را برای ما مشکل کرده است زیرا این کشور تا 15 سال آینده دارای بزرگترین ظرفیت های سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی منطقه است و به همین علت در آینده ای نزدیک با حجم عظیمی از قردادهای اقتصادی و تجاری  از سوی رقبا مواجه خواهد بود.

   این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه کشور عراق امکان تولید و صادرات 10 میلیون بشکه نفت را دارد بیان داشت: بنابراین این کشور از قابلیت مالی پرداخت هزینه  پروژه های عمرانی برخوردار است اما فعلا دارای مشکلاتی است که با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونگی دستیابی به تجارت 20 میلیارد دلاری با عراق

چگونگی دستیابی به تجارت 20 میلیارد دلاری با عراق