مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 04:052021-04-13سياسي

والدین به تفاوت های ذهنی بچه ها احترام بگذارند/ مخرب ترین شیوه تربیتی


والدین باید این واقعیت را بپذیرند که بچه ها علاقه ای ندارند که شبیه پدر و مادر خود شوند پس نباید با ابزارهای مخرب تربیتی مانند سرزنش و مقایسه گری، - با آنها برخورد کرد.

حمیدرضا غلامی بورخیلی، در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: با توجه به اصل تکامل، امروزه دارای فرهنگی تکامل یافته تر از 4 هزار سال پیش هستیم، چراکه هر فرزندی طبق اصل تکامل به طور غریزی میل به بهتر بودن از والدینش را دارد، نکات منفی والدینش را می بیند آنها را در ذهن خود اصلاح می کند و اخلاق و منش جدیدی را ارائه می دهد و با نقاط ضعف و نقص والدین خود به تضاد می نشیند، پس انتظار بی جایی است که بخواهیم فرزندانمان کاملاً شبیه ما باشند.

وی تصریح کرد: شاید بچه ها از لحاظ ظاهری شبیه والدین خود باشند ولی این بدان معنا نیست که آنها از نظر ذهنیت، شخصیت و حتی خلق و خو از پدر و مادر خود ارث ببرند؛ پس به تفاوت های ذهنی آنها باید احترام گذاشت.

بورخیلی با بیان اینکه انتقاد و سرزنش نامناسب ترین شیوه تربیتی است، افزود: انتقادگری، سرزنش و مقایسه و تنبیه و تهدید راه مناسبی برای کنترل بچه ها نیست.

سرزنش، مخرب روان و همچنین نصیحت، مخدر آن است.

باید توجه داشت که سرزنش و مقایسه گری با هم خویشاوندند به همین دلیل از این نوع ادبیات در مواجه با اشتباهات بچه ها نباید استفاده کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

والدین به تفاوت های ذهنی بچه ها احترام بگذارند/ مخرب ترین شیوه تربیتی

والدین به تفاوت های ذهنی بچه ها احترام بگذارند/ مخرب ترین شیوه تربیتی