مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 04:002021-04-13سياسي

ظریف خطاب به دبیرکل سازمان ملل: جنایت جنگی در نطنز نباید بدون تنبیه باقی بماند


ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل در خصوص خرابکاری اخیر در تاسیسات هسته ای نطنز نوشت: حمله عامدانه به یک تأسیسات هسته ای تحت پادمان – با ریسک بالای انتشار بالقوه مواد رادیواکتیو- یک اقدام مجرمانه تروریسم هسته ای است.

- از آنجا که این جنایت بین المللی می توانست تبعات احتمالی انسانی و زیست محیطی همه گیر داشته باشد، آنانی که این اقدام بزدلانه را طرح ریزی کرده، دستور آن را صادر کرده، در آن مشارکت کرده و آن را اجرا کرده اند، مرتکب یک جنایت جنگی شده اند؛ جنایتی که نباید بدون تنبیه باقی بماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ وزیر امور خارجه کشورمان در نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص حادثه نطنز تاکید کرد: جنایت جنگی در نطنز نباید بدون تنبیه باقی بماند و هر قدرتی که از این اقدام اطلاع یا رضایت داشته نیز باید به عنوان شریک جرم این جنایت جنگی، مسئول شناخته شود.

متن کامل این نامه خطاب به آنتونیو گوترش که ظریف دوشنبه شب بخش هایی از آن را در رشته توییتی منتشر کرد، بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم عالیجناب، قصدم از نگارش این متن آن است که به اطلاعتان برسانم که در ساعات اولیه صبح 11 آوریل 2021، یک خرابکاری خطرناک و غیرمسئولانه در شبکه توزیع برق کارخانه غنی سازی سوخت نطنز موجب خاموشی و اختلال در فعالیت این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظریف خطاب به دبیرکل سازمان ملل: جنایت جنگی در نطنز نباید بدون تنبیه باقی بماند

ظریف خطاب به دبیرکل سازمان ملل: جنایت جنگی در نطنز نباید بدون تنبیه باقی بماند