مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 09:052021-04-12پزشكي

نگرانی بیماران نادر از تبعیض در اولویت بندی واکسیناسیون


ابلاغیه جدید معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص اولویت بندی برخی از بیماری های صعب العلاج برای دریافت واکسن کرونا باعث نگرانی انجمن های بیماری های نادر که جزو گروه های پر خطر هستند، - شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نامشخص بودن اولویت بندی در واکسیناسیون عمومی اعتراض کردند.

بر اساس ابلاغیه معاونت درمان وزارت بهداشت در تاریخ 26 اسفند 1399، دسته ای از بیماران تحت عنوان بیماران خاص شامل بیماران دیالیز خونی، دیالیز صفاقی، هموفیلی، تالاسمی، ام اس، سی اف، ام اس آی، اتیسم، پیوند اعضا و مبتلایان به سرطان، بیماران به نقص سیستم ایمنی بدن (PID) به عنوان گروه های پرخطر شناخته شده و در اولویت واکسیناسیون قرار گرفتند که از بین آنها تنها بیماران MPS و SMA و نقص سیستم ایمنی جزو بیماران نادر هستند.

این در حالیست که بر اساس آخرین آمار کمیسیون پزشکی بنیاد بیماری های نادر تعداد 355 نوع بیماری نادر تا کنون شناسایی شده است که نه تنها در دریافت داروهای کمیاب و گرانقیمت خود دچار مشکل هستند، بلکه وضعیت آنها در برنامه واکسیناسیون نیز نا مشخص است.

به گفته حمیدرضا ادراکی مدیرعامل بنیاد بیماری های نادر ایران تاکنون مکاتبات زیادی با معاونت درمان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در خصوص اولویت بندی بیماران نادر در برنامه ملی واکسیناسیون صورت گرفته است؛ اما همچنان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی بیماران نادر از تبعیض در اولویت بندی واکسیناسیون

نگرانی بیماران نادر از تبعیض در اولویت بندی واکسیناسیون