مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 03:002021-04-11پزشكي

با خبرهای کرونایی زیاد همراه نشوید !


رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: جستجوی مداوم خبر در رسانه ها، شبکه های اجتماعی نامعتبر، عدم اطمینان و بزرگنمایی خطرات، - ایسنا/خراسان جنوبی رییس گروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: جستجوی مداوم خبر در رسانه ها، شبکه های اجتماعی نامعتبر، عدم اطمینان و بزرگنمایی خطرات، از ویژگی های افراد مضطرب است که باعث می شود چرخه اضطراب خود و دیگران را به ویژه در شرایط کرونا که هر روز خبرهای جدیدی می رسد، بیشتر کند.

سیده سمیه اصغری در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: این روزها بسیاری از افراد اضطراب ابتلا به ویروس کرونا را دارند؛ اضطراب واکنش طبیعی به شرایط سخت و تهدید آمیز است، اما اگر شدید و طولانی شده و رنج ایجاد کند، زندگی را مختل می کند.

وی افزود: اضطراب می تواند روی سیستم ایمنی تأثیر منفی داشته باشد و بدن را در برابر بیماری ها تضعیف کند؛ گاهی نیز اضطراب باعث رفتارهای ناکارآمد می شود برای مثال ممکن است باعث شود به طور مکرر اخبار اشتباه یا ناخوشایند را برای هم ارسال کنیم و پیام های درست و دستورالعمل های علمی را نادیده بگیریم.

این کارشناس تغذیه بیان کرد: جستجوی مداوم خبر در رسانه ها، شبکه های اجتماعی نامعتبر، عدم اطمینان و بزرگنمایی خطرات، از ویژگی های افراد مضطرب است که باعث می شود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با خبرهای کرونایی زیاد همراه نشوید !

با خبرهای کرونایی زیاد همراه نشوید !