مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 19:352021-04-11اجتماعي

ثبت اختراع دانش آموز سیریکی در طبقه بندی بین المللی


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان از ثبت اختراع دانش آموز دبیرستان جلال آل احمد شهرستان سیریک در طبقه بندی بین المللی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، محمد قویدل با اعلام خبر ثبت اختراع دانش آموز سیریکی در طبقه بندی بین المللی، گفت: یاسین پرموته ، دانش آموز مخترع دبیرستان جلال آل احمد شهرستان سیریک با اختراع آشکار ساز هسته ای فوق حساس سه گانه با استفاده از هوش مصنوعی و الگوریتم ژنتیک موفق به کسب این افتخار شد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه افزود: این دانش آموز پایه دوازدهم در قالب تیم پژوهشی هرمزگان متشکل از دکتر منصور فرهادی دانشمند سازمان انرژی اتمی کشور و فاطمه ادیم ، توانستند این اختراع را ثبت نموده و باعث درخشیدن نام هرمزگان در سطج بین المللی شوند.

قویدل با استناد به صحبت های دکتر فرهادی پیرامون نحوه عملکرد این اختراع، اظهار داشت: دستگاه آشکار ساز هسته ای فوق حساس یکی از استراتژیک ترین و مهمترین ابزارها در صنعت هسته ای هر کشور محسوب شده که خوشبختانه تیم پژوهشگران سال1400 به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردها و بهترین اتفاق برای کشور رقم خورده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اختراع دانش آموز سیریکی در طبقه بندی بین المللی

ثبت اختراع دانش آموز سیریکی در طبقه بندی بین المللی