مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 فروردین 1400 ساعت 06:202021-04-10اجتماعي

قهرمان تالاب های ایران درگذشت


سیدهاشم خاتم پور قهرمان تالاب های ایران که از او به عنوان پدر محیط زیست مهاباد نیز یاد می شود، روز گذشته پس از یک دوره بیماری در سن 85 سالگی درگذشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سیدهاشم خاتم پور که موسس نخستین تعاونی حفاظت از محیط زیست کشور در مهاباد نیز بود متولد سال 1315 این شهرستان و یکی از هواداران برجسته و از فعالان محیط زیست و منابع طبیعی آذربایجان غربی به شمار می رفت.

اقدامات زیست محیطی و تلاش های شبانه روزی وی در جهت حفاظت، احیا و بهبودی تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه به خصوص تالاب های کانی برازان همچنین خدمات ارزنده به تنوع زیستی آنها، ارتباط تنگاتنگ با اداره حفاظت محیط زیست برای صیانت از عرصه های زیست محیطی و تالاب ها و تلاش در بخش گردشگری و طبیعت گردی باعث شد تا وی در سال 1387 به عنوان نخستین شهروند مهابادی از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان قهرمان تالاب های ایران معرفی شود.

روسای ادارات حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان مهاباد امروز، شنبه با ارسال پیام های جداگانه ای درگذشت این فعال محیط زیست و منابع طبیعی را تسلیت گفتند.

در بخشی از پیام تسلیت رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد آمده است: درگذشت آقای سید هاشم خاتم پور پیشکسوت عرصه فعالیت های زیست محیطی استان وشهرستان مهاباد موجب تالم و تاثر د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قهرمان تالاب های ایران درگذشت

قهرمان تالاب های ایران درگذشت