مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 فروردین 1400 ساعت 02:252021-04-07اقتصادي

ذخائر فرآورده های خونی ایلام سبز است


مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: در طول یکسال گذشته که در گیر شیوع کرونا بوده ایم با کاهش آمار اهداء خون مواجه شده ایم.

- ایسنا/ایلام مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: در طول یکسال گذشته که در گیر شیوع کرونا بوده ایم با کاهش آمار اهداء خون مواجه شده ایم.

مهدی اکبری دهبالایی در گفت و گو با ایسنا، این افت آمار را نه تنها در ایلام بلکه برای کل کشور ذکر کرد و اظهار کرد: رفته رفته هرچه از ورود کرونا بیشتر گذشت اطمینان مردم به مراکز اهدای خون بیشتر شده و هم اکنون استان از این لحاظ وضعیت خوبی دارد.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و مقارن شدن آن با اوج گیری آمار کرونا در استان، گفت: مطمئنا رمضان امسال نیازمند یاری هرچه بیشتر مردم در تمامی گروه های خونی هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام مصارف فراورده های خونی را ثابت عنوان و اظهار کرد: مصرف این فرآورده ها در ماه مبارک رمضان یا ایام کرونا شاهد کاهش نخواهیم بود و نیاز به اهداء خون توسط مردم مخصوصا اهدا کنندگان مستمر ، بیشتر می شود.

اکبری با اشاره به اینکه رنگ بندی ذخائر فراورده های خونی شامل سه رنگ سبز، زرد و قرمز است، گفت: زمانی که این ذخائر بالغ بر 5 روز باشد زنگ بندی سبز است ، در صورتی که 4 تا 5 روز باشد زرد و کمتر از 4 روز باشد قرمز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخائر فرآورده های خونی ایلام سبز است

ذخائر فرآورده های خونی ایلام سبز است