مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 10:452021-04-07فرهنگي

گنبد بقعه امامزاده حسن الافطس فراهان مرمت می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان گفت: گنبد بقعه امامزاده حسن الافطس روستای اسفین شهرستان فراهان با اعتباری بالغ بر 100 میلیون ریال مرمت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمنتسب است، اظهار کرد: این بنای تاریخی مذهبی در شهریور سال 1386 با شماره 19689 در فهرست آثار ملی قرار گرفته و عملیات مرمت این بنا در ماه آینده آغاز می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان فراهان افزود: بقعه امامزاده حسن الافطس به لحاظ معماری دارای گنبدی دوپوش است که نمای پوسته بیرونی از کاشی های نره رنگی و خطوط نوشته ای تشکیل شده، زیر سقف گنبدخانه دارای مقرنس کاری و تزیینات نقاشی است و سقف ایوان ورودی به زیر گنبدخانه نیز دارای مقرنس کاری بوده که تزیینات کاشی با رنگ های مختلف آن را تزیین داده است.

وی با اشاره به هشت ضلعی بودن اتاق مرقد، گفت: بر فراز اتاق، گنبد شلجمی بزرگی قرار دارد که قطر آن حدود 10 و ارتفاع آن بیش از 10 متر می رسد.

در گذشته ضریح بقعه چوبی و بر روی سکویی چهار گوش قرار داشته و امروزه ضریح جدید بر این بقعه نصب شده است.

نیکنام بیان کرد: بنای این بقعه دارای سه فضای به هم مرتبط است که ابتدا باید از فضای ورودی که شامل ایوان و شبستان مستطیل شکل با سقف مسطح است، عبور کرد و پس از آن به در ورودی بنای قدیمی رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنبد بقعه امامزاده حسن الافطس فراهان مرمت می شود

گنبد بقعه امامزاده حسن الافطس فراهان مرمت می شود