مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 06:302021-04-07سياسي

توجه به مسائل روز کشور موجب توسعه کرسی های ایران شناسی در دنیا شد


توسعه کرسی های ایران شناسی در دنیا و توجه به مسائل روز کشور، موجب شده مطالعات ایران شناسی در سایر کشورها نیز در دستور کار قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، ایرج عنایتی زاده رییس گروه ایرانشناسی و اسلام شناسی این سازمان عنوان کرد: سه دسته منبع اصلی در حوزه ایران شناسی و اسلام شناسی در کتابخانه ملی ایران وجود دارد.

این منابع شامل کتاب، پایان نامه و نشریات می شود و نشریات یکی از منابع مهم، اصلی و ارزشمند پژوهشی در حوزه ایرانشناسی محسوب می شوند، چراکه نشریات حاوی مقالات ارزشمند هستند.

وی افزود: هم اکنون 80 هزار نسخه کتاب، 3هزار پایان نامه و 10 هزار شماره نشریه در حوزه ایرانشناسی و اسلام شناسی در کتابخانه ملی ایران نگهداری و حفاظت می شود.

عنایتی زاده با اشاره به اهمیت پژوهش های ایرانشناسی در سطح ملی و بین المللی، گفت: پژوهش های ایران شناسی در حوزه ملی همه تحقیقات و پژوهش هایی که در دانشگاه ها و نهادهای فرهنگی مرتبط انجام می شود را در برمی گیرد، اما در این بین بخشی از پژوهش های ایرانشناسی مربوط به نگاه های بین المللی می شود که بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: به همین منظور شاهد گسترش کرسی های ایران شناسی در خارج از مرزهای کشور هستیم، ضمن اینکه تولیدات آثار مکتوب نیز در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به مسائل روز کشور موجب توسعه کرسی های ایران شناسی در دنیا شد

توجه به مسائل روز کشور موجب توسعه کرسی های ایران شناسی در دنیا شد