مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 05:452021-04-07اقتصادي

برای جلوگیری ازخسارت در باغات سیاه ریشه چه کنیم؟


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران نکات فنی برای پیشگیری و کاهش خسارت آفات و بیماری ها در باغات سیاه ریشه را اعلام کرد.

- ایسنا/مازندران مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران نکات فنی برای پیشگیری و کاهش خسارت آفات و بیماری ها در باغات سیاه ریشه را اعلام کرد.

عبدالرحمن زاغی با اشاره به اهمیت جلوگیری از خسازت آفات و بیماری ها در باغات سیاه ریشه، نکات فنی برای مدیریت پیشگیری و کاهش خسارت آفات و بیماری ها در باغات سیاه ریشه را ارائه کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اظهار اینکه زنبور گوجه و آلو از آفات مهم درختان گوجه سبز (آلوچه) در اوایل فصل رشد (بهار) در مازندران است که لارو (کرم) آن با تغذیه از گوشت میوه های تازه تشکیل شده سبب زرد شدن، ریزش میوه و نهایتا کاهش محصول می شود، گفت: مبارزه شیمیایی در مناطقی که سابقه آلودگی دارد پس از تشکیل میوه و مشاهده اولین علایم خسارت آفت، ضمن ارائه نمونه و هماهنگی با کارشناسان حفظ نباتات و کلینیک های گیاهپزشکی با اخذ نسخه گیاهپزشکی با سموم توصیه شده، ضروری است.

وی درباره آفت شته بیان کرد: این آفت، حشرات مکنده کوچکی به رنگ های سبز، سیاه و قهوه ای هستند که از اواسط فروردین به بعد عموماً پشت برگ ها و روی شاخه های جوان و نورسته با تراکم بالا ظاهر شده و با تغذیه از شیره گیاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای جلوگیری ازخسارت در باغات سیاه ریشه چه کنیم؟

برای جلوگیری ازخسارت در باغات سیاه ریشه چه کنیم؟