مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 16:452021-04-06بين الملل

سودان قانون تحریم اسراییل را لغو کرد


کابینه سودان امروز، سه شنبه لغو قانون تحریم رژیم صهیونیستی مصوب سال 1958 که مورد تایید کشورهای عربی در آن زمان قرار گرفته بود، مجاز دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، کابینه سودان در بیانیه ای اعلام کرد، کابینه مجوز لغو قانون تحریم اسراییل را صادر کرد.

کابینه در عین حال نیز گفت، موضع سودان در قبال تشکیل کشور فلسطین در چارچوب راه حل دو کشوری ثابت است و این قانون در جلسه مشترک شورای ریاستی و کابینه برای صدور مجوز نهایی جهت اجرایی شدن مطرح خواهد شد.

تاکنون در سودان قانون تحریم اسراییل مصوب سال 1958 اجرا می شد و شامل ممنوعیت هر گونه قرارداد و معامله سودانی ها با افراد دارای تابعیت اسراییلی و شرکت های متعلق به اسراییل است و همچنین طبق این قانون، هرگونه تبادلات تجاری با دولت عبری و واردات کالاهای تولید شده در اسراییل چه جزیی و چه کلی ممنوع بوده است.

همچنین طبق این قانون، برای متخلفان 10 سال زندان به اضافه جریمه نقدی در نظر گرفته شده بود.

در ژانویه گذشته سودان در جریان سفر استیون منوچین، وزیر خزانه داری سابق آمریکا به خارطوم توافقنامه ابراهیم را با رژیم صهیونیستی امضا کرد.

در آوریل 2020 عبدالفتاح البرهان، رییس شورای انتقالی سودان و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پایتخت اوگاندا ملا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودان قانون تحریم اسراییل را لغو کرد

سودان قانون تحریم اسراییل را لغو کرد