مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 فروردین 1400 ساعت 07:152021-03-29اقتصادي

عملیات مرمت مسجد جامع ساوه آغاز شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ساوه از آغاز مجدد عملیات مرمتی مسجد جامع ساوه با اعتباری بالغ بر 114 میلیون تومان در سال جاری خبر داد.

- رضا ایاز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مرمت مسجد جامع ساوه با اعتباری بالغ بر 114 میلیون تومان در دستور کار است و در این راستا عملیات بندکشی و اندود ضلع جنونی، بدنه های فرسوده و کاهگل عایق بام به متراژ 1400 متر، خالی کردن بندهای فرسوده و بند کشی مجدد، تعویض آجرهای فرسوده و بخش های مورد نیاز انجام خواهد گرفت.

ایاز با اشاره به اهمیت مسجد جامع ساوه به لحاظ معماری و قدمت تاریخی، اظهار کرد: مسجد جامع ساوه قدمتی هزار ساله دارد و به عقیده کارشناسان امر به نظر می رسد که مسجد اولیه بر بنای قدیم تری ساخته شده است به این معنی که از مصالح مسجد قدیمی تر یا بنای قدیمی تری مانند آتشکده در معماری مسجد شبستانی استفاده شده و در واقع 17 لایه تاریخی در داخل گنبدخانه و فضای همجوار آن گواهی بر این مدعاست.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه با بیان اینکه مسجد اولیه در واقع مسجدی شبستان دار بوده است و عمده مصالح به کار رفته در آن خشتی بوده است، افزود: شواهد حاکی از آن است که دوره ساخت مسجد شبستانی به سبک خراسانی و رازی مربوط به دوران آل بویه یا دیلمان است و پس از دوره آل بویه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات مرمت مسجد جامع ساوه آغاز شد

عملیات مرمت مسجد جامع ساوه آغاز شد