مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 فروردین 1400 ساعت 18:502021-03-28فرهنگي

نمایش آیین های ملی در داستان


محمدرضا شرفی خبوشان با بیان کارکردهای داستان در نمایش آیین های ملی می گوید در داستان می توانیم ادعا کنیم نوروز از آنِ ماست.

- محمدرضا شرفی خبوشان با بیان کارکردهای داستان در نمایش آیین های ملی می گوید در داستان می توانیم ادعا کنیم نوروز از آنِ ماست.

این نویسنده، شاعر و مدرس ادبیات فارسی در گفت وگو با ایسنا درباره جایگاه آیین ها و سنت های ایرانی در ادبیات فارسی و به طور خاص داستان نویسی معاصر اظهار کرد: به طور کلی نمی توان داستانی را خواند و آن چه در آن به خلق وخو، منش، رفتار و افکار آدم ها مربوط است، از آن متوجه نشد.

داستان به نوعی آینه روزگار آدم هایی است که در جهان آن داستان مطرح می شوند.

او افزود: هر داستان مربوط به هر جغرافیا و بومی که باشد، به سبب این که داستان محل برخورد، گفت وگو، محل برخورد شخصیت ها با رخدادها، محل تاملات، نگاه ها، تعبیرها و تفسیرهای آدم ها از رفتارها و رخدادهای پیرامون شان و همچنین آینه نگاه آن ها به خودشان و جهان اطراف شان است، می شود حتی داستان کوتاه را محلی از دریافت همین خلق وخوها، منش و رفتار انسان به حساب آورد و در همین رفتار، منش و خلق وخوست که شما متوجه فرهنگ، دیدگاه و نحوه زندگی فرد در جغرافیایی خاص می شوید و آیین ها و رسوم هم جزیی از این هستند، یعنی شما می توانید به واسطه یک داستان یا رمان که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش آیین های ملی در داستان

نمایش آیین های ملی در داستان