مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 فروردین 1400 ساعت 05:302021-03-27بين الملل

تصمیم انگلیس به افزایش زرادخانه هسته ای در تناقض با ادعاهای این کشور است


معاون نمایندگی دایم ایران در ژنو با اشاره به سیاست هسته ای جدید انگلیس و اعلام نخست وزیر آن کشور مبنی بر افزایش 44 درصدی زرادخانه هسته ای خود، - این اقدام را نقض فاحش تعهدات خلع سلاحی آن کشور وفق ماده 6 معاهده عدم اشاعه هسته ای و ضربه ای اساسی به اعتبار رژیم عدم اشاعه دانست که بقای آن معاهده را در معرض تهدید قرار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی علی آبادی در نشست کنفرانس خلع سلاح که در ژنو بر گزار شد، با بیان این مطلب، تصریح کرد: این اقدام انگلیس در حالی که ادعا می کند به تعهدات خلع سلاحی خود ذیل معاهده عدم اشاعه پایبند است، به سخره گرفتن دنیاست و نشان می دهد این کشور فاقد مبانی اولیه اخلاقی و سیاسی برای صحبت درباره برنامه هسته ای سایر کشورها است.

وی با اشاره به ادعای کشورهای هسته ای مبنی بر اجرای گام به گام تعهدات خلع سلاحی از طریق کاهش تعداد سلاح های هسته ای خود ذیل ماده 6 NPT، اعلام کرد: چنین اقداماتی زمانیکه به آسانی ازسوی خود کشورهای هسته ای نادیده گرفته شده و مجددا سلاح های هسته ای خود را افزایش و توسعه می دهند، هیچ ارزشی ندارند.

معاون نمایندگی دائم کشورمان در ژنو همچنین با اشاره به توییت وزیر خارجه کشورمان که اظهار نگرانی نخست وزیر انگلیس در مورد برنامه هسته ای ایران را با توجه به اعلام آن کشور مبنی بر افزایش زرادخانه هسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیم انگلیس به افزایش زرادخانه هسته ای در تناقض با ادعاهای این کشور است

تصمیم انگلیس به افزایش زرادخانه هسته ای در تناقض با ادعاهای این کشور است