مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 فروردین 1400 ساعت 08:452021-03-26سياسي

شفیعی: اظهارات اشرف غنی در مورد حقابه مغایر با حسن همجواری است


یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اظهارات اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در مورد تبادل نفت و آب با ایران مغایر با حسن همجواری است، گفت: این مسئله می تواند پیامدهای خاص خودش را هم داشته باشد.

- یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اظهارات اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در مورد تبادل نفت و آب با ایران مغایر با حسن همجواری است، گفت: این مسئله می تواند پیامدهای خاص خودش را هم داشته باشد.

نوذر شفیعی در گفت وگو با ایسنا با بیان این مطلب اظهار کرد: مسائل مربوط به رودخانه های مرزی و بین المللی شرایط خاص خود را دارند و در مواردی که از چند کشور عبور می کنند تابع قواعد خاص خودش است.

این گونه نیست ک کشوری آزادانه تصمیم بگیرد آب را به مناطقی ببرد یا آن را قطع کند زیرا این کار مغایر با حقوق بین المللی است.

وی تصریح کرد: در این زمینه مواردی وجود دارد که هند در مسیر آب به سمت پاکستان سدسازی کرده و یا چنین اقدام مشابهی از سوی ترکیه در مورد مسیر آب به عراق و سوریه صورت گرفته است.

این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد: بیان این گونه اظهارات می تواند تحت تأثیر اتفاقاتی در روابط دو کشور شکل گرفته باشد و نشانه رفتار غیردوستانه قلمداد می شود لذا صحبت آقای اشرف غنی مغایر با حسن همجواری است که می تواند پیامدهای خاص خودش را داشته باشد اما با این حال به نظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شفیعی: اظهارات اشرف غنی در مورد حقابه مغایر با حسن همجواری است

شفیعی: اظهارات اشرف غنی در مورد حقابه مغایر با حسن همجواری است