مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 فروردین 1400 ساعت 06:052021-03-23اقتصادي

دریاچه ارومیه؛ از بحران خشک شدن تا رسیدن به حیات اکولوژیکی 6 سال دیگر


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی با اشاره به شعار روز جهانی آب گفت: احیا کامل دریاچه اورمیه مستلزم ارزش نهادن و مدیریت مصرف آب این مایه حیات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، حسن عباس نژاد امروز در بازدید از دریاچه ارومیه با اشاره  شعار روز جهانی آب، امسال که با تاکید بر ارزش نهادن آب نامگذاری شده است اظهار داشت: ایران در دهه اخیر با خشکسالی و کمبود آب مواجه بوده است ، بطوریکه درسال آبی امسال(1399-1400) از اول مهر تا 10 اسفند میزان کل ریزش های جوی حدود 107 میلیمتر بوده است.

  وی افزود: این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره های مشابه درازمدت 22 درصد و نسبت به سال آبی گذشته 41 درصد کاهش نشان می دهد.

عباس نژاد  گفت: این کاهش نزولات آسمانی در استان آذربایجان شرقی نیز نسبت به دراز مدت 4.

8 درصد بوده است ولی خوشبختانه دریاچه ارومیه با وجود کاهش نزولات جوی  نسبت به سالهای گذشته از وضعیت نسبتا گفت:  امسال به دلیل شیوع کرونا در سرتاسر جهان مصرف آب برای شستشو های مداوم بسیار بالا رفته است ولی ما بایستی ضمن رعایت پروتکلهای بهداشتی به صرفه جویی در حوزه آب، این مایه با ارزش حیاتی اهتمام ویژه ای داشته و با مصرف درست و بهینه آب به طور مسلم  از بحران یا کمبود این مایه حیات در امان بوده  و نسل بعدی را از غم نبود این مایه ارزشمند رها 


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریاچه ارومیه؛ از بحران خشک شدن تا رسیدن به حیات اکولوژیکی 6 سال دیگر

دریاچه ارومیه؛ از بحران خشک شدن تا رسیدن به حیات اکولوژیکی 6 سال دیگر