مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 فروردین 1400 ساعت 18:102021-03-22اقتصادي

ضرورت توجه به تولید، استحصال و توزیع آب در آذربایجان شرقی


استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به چالش ها و محدودیت های موجود در تامین آب، همکاری مردم استان را با متولیان و دست اندرکاران تولید، استحصال و توزیع آب خواستار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدرضا پورمحمدی در پیامی به مناسبت دوم فروردین، روز جهانی آب اظهار داشت: 22 مارس هر سال مصادف با دوم فروردین به نام روز جهانی آب نام گذاری شده و شعار امسال این مناسبت، ارزش آب تعیین شده است.

هدف این نام گذاری، حساس سازی دولت ها، رسانه ها، تشکل های غیردولتی و مردم سراسر جهان به درک صحیح ارزش آب به عنوان کالایی ارزشمند و مهم از منظر اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی است.

در این پیام آمده است: دلیل موجه این حساسیت، ضرورت تأمین آب مطمئن و پایدار در بخش های سه گانه شرب، صنعت و کشاورزی است که اکثر دولت ها در سراسر جهان با این چالش در ممالک خود مواجه هستند؛ لذا طبیعی است همه ساله، بخش قابل توجهی از منابع محدود مالی دولت ها در سراسر جهان از جمله کشور ما، صرف مطالعه و اجرای طرح های بزرگ توسعه و انتقال آب، سدسازی، اجرای شبکه های آبیاری و زه کشی و آبرسانی به صنایع شود که هدف غایی همه آنها پاسخگویی شایسته به رفع نیازهای جدیدی است که پیش از این وجود نداشته اند و لاجرم باید برای آنها چاره ای اندیشیده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه به تولید، استحصال و توزیع آب در آذربایجان شرقی

ضرورت توجه به تولید، استحصال و توزیع آب در آذربایجان شرقی