مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 فروردین 1400 ساعت 00:102021-03-21بين الملل

چین شهروند کانادایی متهم به جاسوسی را محاکمه می کند


چین دومین شهروند کانادایی بازداشت شده در این کشور را به اتهام جاسوسی محاکمه می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، دومین شهروند کانادایی که بیش از دو سال است در چین در بازداشت به سر می برد، روز دوشنبه به اتهام جاسوسی محاکمه می شود.

چین مایکل کاوریگ دیپلمات پیشین و یک شهروند دیگر کانادایی به نام مایکل اسپاوور را در دسامبر 2018 و اندکی پس از بازداشت منگ وانژو مدیر ارشد مالی شرکت هوآوی از سوی پلیس کانادا دستگیر کرد.

پکن اصرار دارد که این بازداشت ها به دستگیری منگ که همچنان در شهر ونکوور تحت بازداشت خانگی قرار دارد و در برابر استرداد به ایالات متحده مقاومت می کند، ارتباطی ندارد.

روز جمعه، جلسه رسیدگی به اتهام های مایکل اسپاوور پشت درهای بسته و در دادگاهی در شهر داندونگ در شمال شرق چین برگزار و قرار شد که بعداً تاریخی برای صدور رأی دادگاه تعیین شود.

حضور دیپلمات های کانادا و سایر کشورها در جلسه محاکمه اسپاوور به دلایل امنیت ملی از سوی دولت چین ممنوع بود و همین موضوع سبب شد که جاستین ترودو نخست وزیر کانادا این محاکمه را فاقد شفافیت و کاملاً غیرقابل قبول بخواند.

محاکمه اسپاوور در حالی برگزار شد که دولتهای ایالات متحده و چین در ایالت آلاسکا مذاکراتی در سطوح بالا برگزار می کردند؛ مذاکراتی که به خوبی عداوت و دشمنی موجو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین شهروند کانادایی متهم به جاسوسی را محاکمه می کند

چین شهروند کانادایی متهم به جاسوسی را محاکمه می کند