مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 اسفند 1399 ساعت 09:502021-03-20سياسي

بمب ساعتی کرونا زیرپای دورهمی و سفرهای نوروزی


نوروز، پیوند دیرین آدمی است با بهار طبیعت، بنابراین امسال باید سعی کنیم به این عهد در شکلی آگاهانه تر پایبند بمانیم و عیدمان را هشیارتر برگزار کنیم، - چون ویروس کرونا عید نوروز ما را نمی شناسد! نوروز به عنوان کهن آیین ایرانیان علاوه بر سنت دیرینه چیدن هفت سین و دور آن نشستن و دعای تحویل سال خواندن، نو نورار شدن و عیدی دادن و عیدی گرفتن با دید و بازدید و سفر و گردش و تفریح همراه است.

فرصتی برای استراحت یکسال کار و تلاش و شروع سال جدید با دورهمی، جشن و شادی و گردش تا این ایام حدود دو هفته ای با خاطره ای خوش به پایان رسیده و شروع سالی توام با شادی برای همگان باشد.

اما از اسفندماه پارسال و در پی شیوع ویروس کرونا نوروز، این آیین ملی متاثر از کرونا دستخوش تغییر شد و مردم نورروز 99 را متفاوت ترین نوروز زندگیشان را آغاز کردند.

آغاز سالی که همگی به جای دور هم بودن به دور از هم بودن دعوت شدیم، به خانه نشینی، عید دینی های مجازی، تاکید بر ماندن در خانه و پرهیز از سفر و گردش و تفریح های خارج از منزل.

نوروزی که آخرین روز تعطیلات آن که روز طبیعت بود شدیدترین محدودیت ها برای مردم اعمال شد تا با ماندن در خانه مانع گسترش بیش از پیش کرونا شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بمب ساعتی کرونا زیرپای دورهمی و سفرهای نوروزی

بمب ساعتی کرونا زیرپای دورهمی و سفرهای نوروزی