مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 29 اسفند 1399 ساعت 07:002021-03-19سياسي

دسترسی دوباره به تمام متن پایان نامه ها و رساله های ایرانداک


رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت که مجددا دسترسی به تمام متن پایان نامه ها و رساله های ایرانداک برقرار شد.

- رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی گفت که مجددا دسترسی به تمام متن پایان نامه ها و رساله های ایرانداک برقرار شد.

مجتبی توانگر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بعد از سه ماه پیگیری از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و هماهنگی و همکاری سازمان بازرسی کل کشور موفق شدیم که دسترسی دوباره به تمام متن پایان نامه ها و رساله ها در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) فراهم شود.

وی توضیح داد: از اوایل دی ماه امسال، تمام متن پایان نامه ها و رساله های علمی از دسترس کاربران خارج شده بود آن هم در شرایطی که این موضوع با ‎قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مغایرت داشت.

همان ‏زمان در نامه ای به وزیر علوم نسبت به ‎مسدود شدن دسترسی جامعه علمی کشور به ‎پایان نامه ها و رساله های علمی معترض شدم و یک هفته بعد هم موضوع را در قالب سوال از آقای غلامی وزیر علوم مورد پیگیری قرار گرفت.

نماینده تهران ادامه داد: آن زمان بهانه هایی همچون مسدودسازی دسترسی به خاطر جلوگیری از کپی کاری و تقلب مطرح شد که در پاسخ صریحا و مکتوب گفتم که راه های فنی مانند راه اندازی و ایجاد سامانه های مشابهت یابی (همانندجو) در متون علمی، جهت مبارزه با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسترسی دوباره به تمام متن پایان نامه ها و رساله های ایرانداک

دسترسی دوباره به تمام متن پایان نامه ها و رساله های ایرانداک