مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 اسفند 1399 ساعت 11:552021-03-18فرهنگي

چین اسکار را پوشش مستقیم نمی دهد/ انتخاب یک مستند مشکل ساز شد


به دنبال انتخاب یک فیلم مستند درباره ناآرامی های سیاسی هنگ کنگ در میان نامزدهای اسکار نود و سوم، دولت چین خواسته است پوشش رسانه ای مراسم اسکار به صورت مستقیم انجام نشود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از ددلاین، با انتخاب فیلم مستند جدا نشوید دولت چین دستور داد رسانه های این کشور مراسم اسکار را پوشش ندهند.

آندرس هامر کارگردان و تهیه کننده این فیلم کوتاه مستند گفت: با توجه به اینکه اوضاع در هنگ کنگ از نظر آزادی بیان مطبوعات رو به وخامت گذاشته، این دستور چین خیلی تعجب آور نیست.

دولت چین از رسانه های داخلی خواسته است با توجه به گفته های پیشین کلویی ژائو کارگردان نامزد اسکار 2021 برای فیلم سرزمین آوارگان و نیز نامزدی مستند کوتاه جدا نشوید ، تا آنجا که ممکن است از پوشش گسترده مراسم اسکار خودداری کنند.

بلومبرگ نیز با استناد به مطالبی که در مطبوعات داخلی چین منتشر شده نوشته است بخش تبلیغات حزب کمونیست این دستور را به تمام رسانه ها داده است و خواسته تا مراسم به صورت مستقیم پخش نشود.

ابتدا از فیلم سرزمین آوارگان در چین استقبال زیادی به عمل آمد اما با یادآوری گفته های ژائو در سال 2013 که در مصاحبه ای از چین به عنوان کشوری یاد کرده بود که همه جای آن دروغ وجود دارد، در برابر ژائو موضع گیری صورت گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین اسکار را پوشش مستقیم نمی دهد/ انتخاب یک مستند مشکل ساز شد

چین اسکار را پوشش مستقیم نمی دهد/ انتخاب یک مستند مشکل ساز شد