مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 اسفند 1399 ساعت 05:152021-03-17سياسي

بررسی اثر ناهمگنی سطح بر رطوبت خاک در حوزه آبخیز بالخلی چای اردبیل


یک پژوهشگر اردبیلی با همکاری پژوهشگران ایرانی و خارجی اثر ناهمگنی سطح بر رطوبت خاک در حوزه آبخیز بالخلی چای اردبیل را بررسی کرد.

- ایسنا/اردبیل یک پژوهشگر اردبیلی با همکاری پژوهشگران ایرانی و خارجی اثر ناهمگنی سطح بر رطوبت خاک در حوزه آبخیز بالخلی چای اردبیل را بررسی کرد.

بحران آب و مشکلات ناشی از آن، از جمله خشکسالی های مکرر، خشک شدن دریاچه ها و رودخانه ها، فرسایش خاک و استفاده های نادرست از منابع آب، پژوهشگر اردبیلی را بر آن داشت تا مطالعه ای در رابطه با رطوبت خاک در حوزه آبخیز بالخلی چای اردبیل انجام دهد.

این مطالعه که با همکاری علیرضا واعظی عضو هیات علمی دانشگاه زنجان، محمد کریمی فیروزجایی دانشجوی دکتری سنجش از دور دانشگاه تهران و آسیم بیسواس استاد دانشگاه گوئلف کانادا انجام شد، در نهایت در قالب مقاله ای با عنوان بررسی اثر ناهمگنی سطح بر رطوبت خاک Quantifying the effect of surface heterogeneity on soil moisture across regions and surface characteristic در مجله Journal of Hydrology از انتشارات Elsevier با ضریب تاثیر 4.

5 و H-INDEX=208 به چاپ رسیده است.

سولماز فتح العلومی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه رطوبت خاک یک عامل کلیدی در بسیاری از فرآیندهای هیدرولوژیکی است، گفت: داشتن اطلاعات دقیق از رطوبت خاک می تواند نقش مهمی در بهبود انواع مدلسازی هیدرولوژیکی مانند مدلسازی رواناب،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی اثر ناهمگنی سطح بر رطوبت خاک در حوزه آبخیز بالخلی چای اردبیل

بررسی اثر ناهمگنی سطح بر رطوبت خاک در حوزه آبخیز بالخلی چای اردبیل