مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 11:002021-03-16حوادث

اولین ماهواره تشخیص آتش سوزی استرالیا به مدار زمین می رود


دانشمندان از تکنیک هایی که برای مشاهده ابرنواخترها در کهکشان های دیگر به کار گرفته می شوند بهره می گیرند تا بتوانند به زمین نگاه و آتش سوزی ها را در اسرع وقت شناسایی کنند.

- دانشمندان از تکنیک هایی که برای مشاهده ابرنواخترها در کهکشان های دیگر به کار گرفته می شوند بهره می گیرند تا بتوانند به زمین نگاه و آتش سوزی ها را در اسرع وقت شناسایی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، همانطور که حوادث ویرانگر آتش سوزی های مهیب در استرالیا نشان داده است، آتش سوزی در مکان های دور افتاده می تواند ساعت ها قبل از اینکه گزارش و شناسایی شود، ادامه یابد و گسترش یابد.

در بعضی موارد حتی آتش سوزی ممکن است برای مسئولان ناشناخته باقی بماند تا زمانی که خیلی دیر شده است و به سختی می توان آن را متوقف کرد.

در مورد استرالیا، در حالی که آتش نشانان در حال آزمایش روش های جدید برای شناسایی موثرتر آتش سوزی ها هستند، هنوز اغلب آتش سوزی ها توسط مردم گزارش می شود.

اکنون سیستم جدیدی که ممکن است آتش نشانان بتوانند با استفاده از آن با سرعت بیشتر و در عرض تنها چند دقیقه قبل از گسترش آتش سوزی، آن را کنترل کنند، در حال توسعه است.

یک شرکت مستقر در کویینزلند استرالیا موسوم به فایربال (Fireball) اولین ماهواره هدفمند برای شناسایی آتش سوزی را در استرالیا می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین ماهواره تشخیص آتش سوزی استرالیا به مدار زمین می رود

اولین ماهواره تشخیص آتش سوزی استرالیا به مدار زمین می رود