مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 اسفند 1399 ساعت 08:352021-03-16سياسي

انتشار مقاله پژوهشی «شناسایی عوامل موثر بر بروز پدیده وارونگی افکار عمومی»


پژوهشی مطالعات میان رشته ای ارتباطات و رسانه منتشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه سیاسی خبرگزاری فارس، یک مقاله پژوهشی با عنوان شناسایی عوامل موثر بر بروز پدیده وارونگی افکار عمومی در شماره جدید فصلنامه علمی- پژوهشی مطالعات میان رشته ای ارتباطات و رسانه (شماره زمستان) منتشر شد.

این پژوهش برای اولین بار با هدف شناسایی علل و زمینه های مؤثر در بروز پدیده وارونگی افکار عمومی توسط سپهر خلجی مدرس و پژوهشگر حوزه ارتباطات با روش کیفی از نوع پدیدارشناسی انجام شده است.

محقق به همین منظور با تعدادی از خبرگان و صاحبنظران علوم ارتباطات، رسانه ، جامعه شناسی و روانشناسی که در این زمینه از تجربه ی مواجهه با پدیده وارونگی افکار عمومی برخوردار بودند مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته انجام داده است.

یافته های این پژوهش علمی نشان می دهد وارونگی افکار عمومی اولاً؛ پدیده ای چند بُعدی است و ثانیاً موضوعی میان رشته ای و ثالثاً مسأله ای فرآیندی و از جنس واکنش هاست که عواملی از جمله احساس جامعه مبنی بر عدم صداقت مسئولان، اختلال و تزلزل در اعتماد عمومی نسبت به کارگزاران، سلب اعتماد مخاطب نسبت به منبع ارسال پیام و یا بستر های ارتباطی، اثرگذاری رسانه های رقیب خارجی بر جهت دهی افکار مخاطبان، ضعف عملکرد نظام اطلاع رسانی و ساختار و رویکرد سنتی و انفعالیِ رسان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار مقاله پژوهشی «شناسایی عوامل موثر بر بروز پدیده وارونگی افکار عمومی»

انتشار مقاله پژوهشی «شناسایی عوامل موثر بر بروز پدیده وارونگی افکار عمومی»