مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 اسفند 1399 ساعت 06:352021-03-15پزشكي

تولید نانوذرات نقره با عصاره دانه گیاه بارهنگ


محققان دانشگاه شیراز با استفاده از خواص ضد قارچی و باکتری گیاه بارهنگ، روش سبز و دوستدار محیط زیستی را برای تولید نانو ذرات نقره ارائه کردند.

- محققان دانشگاه شیراز با استفاده از خواص ضد قارچی و باکتری گیاه بارهنگ، روش سبز و دوستدار محیط زیستی را برای تولید نانو ذرات نقره ارائه کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید یوسفی نژاد، استادیار شیمی تجزیه دانشگاه علوم پزشکی شیراز هدف از اجرای این طرح را سنتز نانوذرات نقره با ارائه یک روش ایمن و سبز برای محیط زیست و ارزان ذکر کرد و گفت: در روش پیشنهادی ما، از عصاره دانه گیاه بارهنگ به عنوان احیاکننده و پوشش دهنده استفاده شده است.

بارهنگ یا پلانتاگو ماجور علاه بر آنکه خواص درمانی زیادی دارد، در طبیعت کشور به وفور یافت می شود و مطالعات ما نشان داد نانوذرات نقره سنتزشده به روش سبز پیشنهادی، خاصیت ضدباکتری و ضدقارچی و همچنین خاصیت آنتی اکسیدانتی بسیار خوبی از خود نشان می دهند.

وی با بیان اینکه گیاه بارهنگ به دلیل محتوای غنی از ترکیبات فنولی و آلکالوییدی و خواص احیاکنندگی و آنتی اکسیدانتی، توانایی بالقوه در تولید نانوذرات فلزی همچون نقره را دارد، افزود: نانوذرات چه به صورت خالص و چه به صورت ترکیبی و کامپوزیتی، از پرکاربردترین نانوذرات فلزی محسوب می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نانوذرات نقره با عصاره دانه گیاه بارهنگ

تولید نانوذرات نقره با عصاره دانه گیاه بارهنگ