مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 اسفند 1399 ساعت 06:202021-03-11فرهنگي

رسالت ناتمام سینما


در این تاریخ 126 ساله سینمای جهان، سهم درست ودرمان آخرین دین آسمانی و پیامبر گرامی اسلام، تنها دو فیلم است؛ اولین و شاخص ترین اش فیلم الرساله مشهور به محمد رسول الله ساخته مصطفی عقاد، - در این تاریخ 126 ساله سینمای جهان، سهم درست ودرمان آخرین دین آسمانی و پیامبر گرامی اسلام، تنها دو فیلم است؛ اولین و شاخص ترین اش فیلم الرساله مشهور به محمد رسول الله ساخته مصطفی عقاد، فیلمساز فقید سوریه ای، محصول سال 1976 است (که البته ابتدا یک نسخه عربی آن را با بازیگران عرب ساخت و بعد سراغ تولید نسخه جهانی آن با بازیگران بین المللی رفت) و دومی هم فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه جام جم نوشت: تا وقتی فکر و برنامه ریزی برای تولید آثار سینمایی درباره اسلام و شخصیت های برجسته دینی و مذهبی و انتشار آن در جهان نداشته باشیم، تنها فعالیت در این فضا منحصر به واکنش و انتشار بیانیه خواهد بود.

نسبت به چه چیزی؟ نسبت به فیلم های شیطنت باری که غربی ها هر از گاهی در عناد با اسلام و با نگاهی اسلام ستیزانه می سازند تا شمایلی وحشت آفرین و دور از واقعیت از دین و پیامبر مهربانی تصویر کنند.

اما چرا سینمای جهان اسلام در این زمینه منفعل و دست بالا واکنشی عمل می کند و از کنش و ساخت آثاری جذاب و شایسته در این زمینه گریزان است؟ اصلا تولید فیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسالت ناتمام سینما

رسالت ناتمام سینما