مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 13:502021-03-09سياسي

امضای تفاهم نامه همکاری میان «تخت جمشید» و «تخت فولاد»


تفاهم نامه همکاری میان پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و مجموعه تخت فولاد اصفهان با هدف ایجاد زمینه های مناسب همکاری و تبادل تجربیات در حوزه های مختلف فرهنگی به امضا رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، تفاهم نامه همکاری بین پایگاه میراث جهانی تخت جمشید و مجموعه تخت فولاد اصفهان با هدف ایجاد زمینه های مناسب همکاری و تبادل تجربیات در حوزه های مختلف فرهنگی، پژوهشی، آموزشی، فنی و حفاظت و مرمت بین دو مجموعه به امضا رسید.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور عقد این تفاهم نامه را شروع فصل جدیدی از روابط ها در راستای افزایش همکاری های طرفین در زمینه های گوناگون دانست و با تشریح ظرفیت های این مجموعه جهانی و منظر فرهنگی طبیعی آن به ویژه در آثار صخره ای و سنگی، تخت جمشید را به عنوان یک سایت موزه تاریخی و نقش رستم را یک مجموعه آیینی و آرامگاهی با آثار متعدد صخره ای خود در جهان معرفی کرد.

حمید فدایی با تاکید بر اینکه حفاظت و مرمت در اولویت و محور کاری این پایگاه جهانی قرار دارد، بیان داشت: در مداخلات حفاظتی ما در کالبد آثار تاریخی سنگی و صخره ای، اولویت هایی همچون مطالعه، مستندنگاری و به ویژه در مداخلات اضطراری، تثبیت و استحکام بخشی قطعات سنگی و وصالی قطعات سنگی را لحاظ کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای تفاهم نامه همکاری میان «تخت جمشید» و «تخت فولاد»

امضای تفاهم نامه همکاری میان «تخت جمشید» و «تخت فولاد»