مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 09:252021-03-09سياسي

با وجود تامین بودجه رغبتی برای پژوهش وجود ندارد/ طرح یک مسأله


محمد رحمتی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در آخرین جلسه شورای سیاستگذاری جایزه پژوهشی سال بیان کرد که امروز با وجود تامین بودجه رغبتی برای پژوهش وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، آخرین جلسه شورای سیاستگذاری چهارمین دوره جایزه پژوهش سال سینمایی عصر دیروز دوشنبه 18 اسفندماه در سازمان سینمایی برگزار شد.

در ابتدا محمد رحمتی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی گفت: متاسفانه پژوهش غربت خاصی در کشور ما دارد و اگر زمانی گفته می شد بودجه ای برای پژوهش وجود ندارد، امروز با وجود تامین بودجه، رغبت چندانی از سوی دانشگاهیان و پژوهشگران، برای پژوهش وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد، معمولاً سطح کیفی پژوهش ها، رضایت بخش نیست.

متقابلاً نیز در تولید آثار سینمایی و سمعی بصری، آن طور که باید و شاید به پژوهش اهمیت داده نمی شود و این مساله بغرنجی است.

وی ادامه داد: ما از خلال این جایزه، برای اولین مرتبه، شروع به تدوین و تالیف کتاب مجموعه مقالاتی به زبان انگلیسی در مورد سینمای ایران با یک انتشارات معتبر بین المللی کرده ایم که علاوه بر اینکه پژوهشگرانی مطرح در آن همکاری می کنند، داوری آن نیز در داخل کشور انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با وجود تامین بودجه رغبتی برای پژوهش وجود ندارد/ طرح یک مسأله

با وجود تامین بودجه رغبتی برای پژوهش وجود ندارد/ طرح یک مسأله