مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 اسفند 1399 ساعت 08:252021-03-09پزشكي

آیا ماهی قرمز عامل انتقال کووید 19 است؟


ویروس کرونای عامل بیماری کووید 19در ماهیان بیماری زا نیست و توصیه های بهداشتی صرفاً به منظور جلوگیری از مخاطره بهداشتی احتمالی ناشی از انتقال مکانیکی ویروس از طریق آب و سطح بدن ماهی می باشد.

- ایسنا/کرمان مدیر کل دامپزشکی استان کرمان گفت: ویروس کرونای عامل بیماری کووید 19در ماهیان بیماری زا نیست و توصیه های بهداشتی صرفاً به منظور جلوگیری از مخاطره بهداشتی احتمالی ناشی از انتقال مکانیکی ویروس از طریق آب و سطح بدن ماهی می باشد.

حسین رشیدی ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و آرزوی سلامتی برای هم استانی های عزیز، گفت: با توجه به شیوع و پراکنش ویروس کرونا در کشور توصیه می شود که مردم ماهی قرمز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: ویروس کرونای عامل بیماری کووید 19در ماهیان بیماری زا نیست و توصیه های بهداشتی صرفاً به منظور جلوگیری از مخاطره بهداشتی احتمالی ناشی از انتقال مکانیکی ویروس از طریق آب و سطح بدن ماهی می باشد.

وی اعلام کرد: احتمال بروز بیماری های پوستی از طریق تماس با ماهی های زینتی وجود دارد که می توان با اقدامات پیشگیرانه مانع از بروز این بیماری ها شد.

مدیر کل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: هم استانی ها تا حد ممکن از خرید ماهی از دست فروشان و دوره گردها اکیداً خودداری نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ماهی قرمز عامل انتقال کووید 19 است؟

آیا ماهی قرمز عامل انتقال کووید 19 است؟