مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 اسفند 1399 ساعت 11:502021-03-08اقتصادي

حمام تاریخی بُنگان بافت به موزه مردم شناسی تبدیل می شود


نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در شهرستان بافت از آغاز عملیات مرمت و بازسازی حمام تاریخی بُنگان این شهرستان و تبدیل آن به موزه مردم شناسی خبر داد.

- ایسنا/کرمان نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در شهرستان بافت از آغاز عملیات مرمت و بازسازی حمام تاریخی بُنگان این شهرستان و تبدیل آن به موزه مردم شناسی خبر داد.

علی نجفی اظهار کرد: مرمت و بازسازی حمام تاریخی روستای بُنگان با اعتبار دو میلیارد و 500 میلیون ریال و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و نظارت اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه قدمت حمام تاریخی بُنگان به دوره قاجاریه باز می گردد، افزود: پس از پایان مرمت و بازسازی این حمام، نخستین موزه مردم شناسی شهرستان بافت در این بنای تاریخی راه اندازی خواهد شد.

نجفی بیان کرد: این موزه می تواند نقش مهمی در رشد و توسعه گردشگری این منطقه ایفا کند زیرا روستای بُنگان هر ساله میزبان گردشگران زیادی از سراسر استان و استان های همجوار است.

نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در شهرستان بافت با بیان اینکه ثبت ملی این حمام تاریخی در دستور کار قرار گرفته، گفت: پرونده ثبت ملی حمام بُنگان پس از تکمیل شدن به اداره کل میراث فر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمام تاریخی بُنگان بافت به موزه مردم شناسی تبدیل می شود

حمام تاریخی بُنگان بافت به موزه مردم شناسی تبدیل می شود