مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 اسفند 1399 ساعت 08:452021-03-07سياسي

تذکر به حناچی به دلیل بی توجهی به حفظ نخستین حصار شهر تهران


عضو شورای شهر تهران با اشاره به باقی ماندن تنها یک بخش از قدیمی ترین حصار تهران در ضلع جنوبی بازار، به عدم توجه حناچی نسبت به آن تذکر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور امروز خود خطاب به شهردار نسبت به عدم حفظ تنها دیوار باقی مانده از حصار طهماسبی اعتراض کرد.

و گفت: تهران از وقتی شهر شد که دورش حصار طهماسبی کشیده شد و این حصار ویژگی مشخصی دارد که در هیچ دیوار شهری نیست آن هم ایجاد 114 برج و بارو برای این حصار که هر برج و بارو را به نیت یک سوره قرآن بنا گذاشتند.

وی با مقایسه این حصار با دیوار برلین که به عنوان یک مقطع تاریخی در کشور آلمان نگه داشته شده است، اظهار داشت: با اینکه چند ده سال از عمر ساخت این دیوار نمی گذرد برای حفظ میراث تاریخی نگه داشته شد و باید توجه داشته باشیم که جنبه شهریت تهران با این دیوار است که 400 سال عمرش می گذرد و تا به حال گفته نشده که 114 برج و بارو به نیت سوره های قران ساخته شده باشد.

مسجد جامعی با بیان اینکه از همه بخش های این دیوارها تنها یک قسمت در ضلع جنوب غربی بازار تهران باقی مانده و با هر منطقی این یک قطعه باید حفظ شود.

اظهار داشت: در زمان شهرداری افشانی، وی با تاکید موکد از شهردار منطقه خواست دیوار حفظ شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تذکر به حناچی به دلیل بی توجهی به حفظ نخستین حصار شهر تهران

تذکر به حناچی به دلیل بی توجهی به حفظ نخستین حصار شهر تهران