مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 اسفند 1399 ساعت 08:552021-03-06اقتصادي

تحول در صنعت جواهرسازی با فناوری های بومی


8 واحد مستقر در کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی در تلاش برای توسعه فناوری های مرتبط با اکتشافات این حوزه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،یکی از قدیمی و کهن ترین صنایع دنیا را صنعت اکتشافات و یافتن سنگ ها و جواهرات گران قیمت می دانند.

از دیرباز افراد زیادی در دنیا بودند که در این حوزه فعالیت می کردند و برای امرار معاش به این حوزه پرسود و ارزشمند مشغول بودند.

این صنعت جهانی همراه با دگرگونی های فناورانه تغییر کرد و روش های نوینی برای این کار انتخاب شد.

این فناوری ها به ابزاری موثر در توسعه صنعت اکتشاف جواهرات و سنگ های قیمتی بدل شده اند و چند سالی است این حوزه فناورانه با گسترش شیوه های نوین اکتشاف مورد توجه ویژه مدیران اقتصادی کشور بدل شده است و نهادهای دولتی و بخش خصوصی دست به دست هم داده اند تا نقشی اثرگذار در توسعه آن داشته باشند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در همین راستا با حمایت از شکل گیری کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگ های قیمتی آن هم با محوریت خراسان که عنوان شهر جهانی گوهرسنگها را از سوی  شورای جهانی صنایع دستی، به دوش می کشد به این حوزه ورود کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحول در صنعت جواهرسازی با فناوری های بومی

تحول در صنعت جواهرسازی با فناوری های بومی