مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 اسفند 1399 ساعت 15:352021-03-05اقتصادي

شاکری: صادرات غیرنفتی دردی از اقتصادمان درمان نمی کند/ راهکار بی اثر کردن تحریم ها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجید شاکری اقتصاددان در چهل و چهارمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی که در تهران برگزار شد، - یک اقتصاددان گفت: اینکه ما تصور کنیم صادرات غیرنفتی شامل افزایش پتروشیمی ها، پالایشگاه ها و صادرات بنزین دردی از اقتصاد ما درمان می کند اینطور نیست، چون این جنس صادرات غیرنفتی ما را وارد مکانیزم تسویه بین الملل نمی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجید شاکری اقتصاددان در چهل و چهارمین نشست سراسری جنبش عدالتخواه دانشجویی که در تهران برگزار شد، طی سخنانی با عنوان دیپلماسی اقتصاد در دولت آینده گفت: عملکرد اقتصادی جمهوری اسلامی غیرقابل دفاع و فاجعه نیست، اما می توانست بهتر از این باشد.

وی با بیان اینکه از سال 88 غربی ها توانستند فروش نفت ایران را در کانال های رسمی تحت تاثیر قرار دهند به گونه ای که کسی امروز نمی تواند منکر فشار عظیم به فروش نفت کشورمان شود، افزود: از 1388 به بعد، آمریکا توانسته خود را از نفت خلیج فارس مستقل کند به گونه ای که صادرات نفت عربستان به آمریکا صفر شده است.

شاکری با اشاره به اینکه نقش ما در جهان به عنوان تأمین و تضمین کننده انرژی از خلیج فارس به غرب پایان یافته و این دلیلی است که آمریکا می تواند ما را به خاطر آن تحریم کند، اضافه کرد: اگر مسئله ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاکری: صادرات غیرنفتی دردی از اقتصادمان درمان نمی کند/ راهکار بی اثر کردن تحریم ها

شاکری: صادرات غیرنفتی دردی از اقتصادمان درمان نمی کند/ راهکار بی اثر کردن تحریم ها