مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 14:152021-03-04بين الملل

آمریکا یک دایناسور بزرگ است با مغزی کوچک / جنگ هایی که به خانه کشیده شد


فارین پالیسی در گزارشی به قلم استفان والت نوشت:دولت آمریکا اکنون شبیه یک دایناسور بزرگ و سنگین است که بدنی حجیم و مغزی کوچک دارد،حفاظت فزاینده ای از آن می شود اما از مردم عادی فاصله می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبین الملل خبرگزاری مهر ، استفان والت در فارین پالیسی در نوشتاری با عنوان جنگ های همیشگی آمریکا، به خانه کشیده شد، نوشت: این تصادفی نیست که پس از سال ها جنگ در بیرون، آمریکا با دهشت، از میان رفتن اعتماد و شکاف های فزاینده تلخ روبروست.

در ادامه این نوشتار آمده است: فرید زکریا در واشنگتن پست توضیح داد که چگونه نگرانی های افراطی درباره امنیت، موجب شد که وجهه آمریکا بیش از امپراطوری های کهن، امپریالیستی به نظر رسد: سفارتخانه ها، ساختمان های دولتی و حتی خود کنگره در محاصره سنگرها، خندق ها یا استحکامات قرار گرفته است.

چهره عمومی آمریکا، به جای آنکه نمایی خوشایند به جهان خارج و به مردم آمریکا بدهد، نمایی که نشانگر اعتماد، اقتدار و باز بودن است، حکایت از عدم اطمینان، آسیب پذیری، هراس و شکاف دارد.

به قول زکریا، چنین نگرانی هایی منجر به گرایش افراطی به مخفی کاری، لایه های تازه ای از سلسله مراتب، محدودیت و رویکردی ترس آلود و غیرپاسخگو به سیاست اجتماعی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا یک دایناسور بزرگ است با مغزی کوچک / جنگ هایی که به خانه کشیده شد

آمریکا یک دایناسور بزرگ است با مغزی کوچک / جنگ هایی که به خانه کشیده شد