مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 اسفند 1399 ساعت 07:502021-03-04اقتصادي

دومین لکوموتیو تولید داخل تحویل شد/ حرکت چرخ ملی روی ریل ملی


معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور تولید چرخ مونوبلوگ قطار توسط شرکت داخلی انجام شد، گفت: دومین لکوموتیو تولید داخل (پارس 33) که تأمین مالی آن از محل بازار سرمایه بود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سعید رسولی در حاشیه هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، تجهیزات و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه شاهد امضای چندین سند تفاهم نامه و قرارداد بودیم که در این قراردادها 1270 دستگاه انواع واگن باری و همچنین لکوموتیو توسط شرکت های حمل و نقل ریلی به کارخانه های سازنده داخلی ثبت سفارش شد.

  * ساخت یک هزار دستگاه واگن در سال جاری توسط کارخانه های داخل مدیرعامل شرکت راه آهن اظهار داشت: 2 هزار دستگاه واگن در طول سال کارخانجات داخلی امکان ساخت دارند.

وی افزود: در سال 98 تعداد 778 دستگاه انواع ناوگان ریلی در کارخانجات داخلی ساخته شد.

تا پایان سال به رقم تولید یک هزار دستگاه واگن می رسیم و این در حالی است که در سالهای گذشته کارخانجات تولید داخل با رکود مواجه بودند که این چرخ به حرکت درآمد.

رسولی گفت: ظرفیت بیش از پنج سال کل کارخانه های کشور را امروز سفارش داریم و به تدریج با هماهنگی کارخانجات داخلی، ساخت واگن ها انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین لکوموتیو تولید داخل تحویل شد/ حرکت چرخ ملی روی ریل ملی

دومین لکوموتیو تولید داخل تحویل شد/ حرکت چرخ ملی روی ریل ملی