مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 اسفند 1399 ساعت 10:202021-03-03اقتصادي

بودجه در مسیر اقتصاد نفتی


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ابوالفضل برهانی؛ چندین سال است که همه ی مصلحان اجتماعی به دنبال بستن چاه های نفت هستند؛ چرا که نفت فروشی و استفاده از آن برای بودجه ی جاری، - چندین سال است که همه ی مصلحان اجتماعی به دنبال بستن چاه های نفت هستند؛ چرا که نفت فروشی و استفاده از آن برای بودجه ی جاری، شبیه به فروختن فرش زیر پا برای سیر کردن شکم است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، ابوالفضل برهانی؛ چندین سال است که همه ی مصلحان اجتماعی به دنبال بستن چاه های نفت هستند؛ چرا که نفت فروشی و استفاده از آن برای بودجه ی جاری، شبیه به فروختن فرش زیر پا برای سیر کردن شکم است.

آیا این یعنی فروختن نفت مشکل زاست؟ خیر، اما باید با آن زیرساخت (احداث سد، پل، جاده، نیروگاه، تحقیق و توسعه ی علم و فناوری و .

) به وجود آورد.

دولت های قبل نیز کسری بودجه را با دست بردن در حساب ارزی (دولت بهار) یا صندوق توسعه ی ملی (دولت امید) یا فروش بدون دغدغه ی تحریم نفت (دولت های قبلی) پنهان کردند.

هرگاه این صحبت را به میان می آوریم، مسئولان از همه ی جناح های دولتی -به خصوص تکنوکرات ها و مدیران قدرتمند نفتی- می گویند: راه دیگری نداریم.

سؤال پیش می آید که به راستی چگونه مشکل -اعتیاد اقتصاد به نفت- را حل کنیم؟ چگونه این ام الخبائث کسری بودجه را بدون دلار های نفتی وصله پینه کنیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بودجه در مسیر اقتصاد نفتی

بودجه در مسیر اقتصاد نفتی