مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 اسفند 1399 ساعت 07:002021-03-02اقتصادي

اسکندر زند: انقراض اکثر گونه های جانوری را تهدید می کند


همزمان با روز جهانی حیات وحش نخستین کنفرانس تنوع زیستی فارس با حضور جمعی از صاحبنظران و کارشناسان و با همکاری دانشگاه شیراز در بستر اسکای روم آغاز شد و به مدت دو روز ادامه دارد.

- مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی سه شنبه 12 اسفند در آیین افتتاح این کنفرانس، به تنوع زیستی ایران و جهان اشاره و بیان کرد: تمام اشکال حیات را که در میلیون ها سال تکامل پیدا کرده، تنوع زیستی می نامیم.

دکتر اسکندر زند با بیان اینکه تنوع زیستی در سه بعد زیست بوم، گونه و ژن قابل طرح است، افزود: ایران در هر سه بعد بسیار غنی است.

او با بیان اینکه در دنیا 11 زیست بوم وجود دارد که 9 زیست بوم آن در ایران موجود است، گفت: این میزان اکوسیستم و زیست بوم در ایران موجب شده تا این کشور در فراز و نشیب های تاریخی همچنان استوار بماند.

مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی خاطرنشان کرد: آخرین تخمین از وجود گونه های مهم در دنیا حاکی از 50 میلیون گونه است اما چون دائم شناسایی می شوند در مقالات تا دو سه میلیارد گونه هم مطرح شده است.

به گفته زند، در ایران نیز در حوزه پستانداران، پرندگان، بندپایان، نرم تنان، قارچ ها و گیاهان به ترتیب 233، 568، 30 هزار، 413، 6690 و 8200 گونه وجود دارد یا شناسایی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسکندر زند: انقراض اکثر گونه های جانوری را تهدید می کند

اسکندر زند: انقراض اکثر گونه های جانوری را تهدید می کند