مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 18:502021-03-01اقتصادي

20 هزار هکتار از اراضی لرستان به کشت صیفی و سبزیجات اختصاص می یابد


مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه قریب به 20 هزار هکتار از اراضی آبی استان به کشت انواع صیفی و سبزیجات اختصاص می یابد.

- ایسنا/لرستان مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان گفت: سالانه قریب به 20 هزار هکتار از اراضی آبی استان به کشت انواع صیفی و سبزیجات اختصاص می یابد.

جواد طهماسبی امروز یازدهم اسفندماه، اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوایی ویژه لرستان هر ساله حدود 20 هزار هکتار از اراضی آبی به کشت انواع صیفی و سبزیجات اختصاص می یابد و از این سطح حدود 650 تا 670 هزار تن محصول برداشت می شود.

وی در خصوص توسعه کشت صیفی و سبزیجات و افزایش تولید، تصریح کرد: بمنظور صرفه جویی در مصرف آب، آبیاری به روش نوار تیپ و میکرو در دستور کار قرار دارد و درجهت تولید محصول سالم، ترویج استفاده از کودهای ریزمغذی از برنامه های اصلی و اولویت دار سازمان جهاد کشاورزی استان است.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان به مشکلات و کاستی های فرآوری محصولات زراعی اشاره کرد و افزود: به میزان تولیداتی که هرساله داریم متاسفانه مشکلاتی نیز وجود دارد از جمله نبود مکان ها و انبارهای فنی و نبود کانتینرهای مخصوص که همین عوامل باعث شده محصولات به صورت تازه خوری مصرف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 هزار هکتار از اراضی لرستان به کشت صیفی و سبزیجات اختصاص می یابد

20 هزار هکتار از اراضی لرستان به کشت صیفی و سبزیجات اختصاص می یابد