مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 اسفند 1399 ساعت 18:402021-03-01سياسي

قیام 15 خرداد در کلام امام


قیام 15 خرداد 42 که به فرمایش امام، نقطه عطفی در تاریخ کشور است و در واقع مبدا نهضت امام به حساب می آید، در اندیشه ایشان از جایگاه ویژه ای برخوردار است طوری که امام در مواقع مختلف درباره اهمیت آن سخن گفته اند.

- ، قیام 15 خرداد که به دنبال سخنرانی امام خمینی در عصر عاشورای 42 و دستگیری ایشان به وسیله رژیم شاه رخ داد و منجر به کشته شدن جمع زیادی از مردم بی دفاع شد، در واقع مبدا نهضت امام خمینی و شروع مبارزات مردمی علیه حکومت ستمشاهی بود.

امام خمینی در سخنرانی ها و پیام های مختلف به کشتار مردم در روز 15 خرداد اشاره کرده و قیام آن روز را نقطه عطف انقلاب اسلامی می دانند.

ایشان در سخنرانی ای که در دهم خرداد سال 57 در نجف اشرف داشتند، به ترس حکومت پهلوی از سالروز قیام 15 خرداد اشاره کرده و فرموده اند: " 15 خرداد نیامده، از قبل از اینکه ـ چندین روز مانده به 15 خرداد ـ برای اینکه مبادا ‎ ‎ در 15 خرداد یک چند نفری ناله کنند و شکایت کنند از کشتاری که در 15 خرداد شد، از ‎ ‎ جنایاتی که با امر خود شاه ـ با امر خود شاه ـ در 15 خرداد شد و خودش فرمانده نیروها ‎ ‎ بود برای کشتار مردم، برای اینکه مبادا یک ناله ای بکنند مردم، مبادا یک صحبتی بکنند ‎ ‎ مردم، قبل از اینکه حالا 15 خرداد بیاید، مشغول گرفتن مردم هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیام 15 خرداد در کلام امام

قیام 15 خرداد در کلام امام