مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 اسفند 1399 ساعت 09:452021-02-28اقتصادي

یک پیشنهاد برای توزیع ثروت


با توجه به اینکه مصوبات مجلس برای سال آینده خانه و خودروهای لوکس را مشمول مالیات کرده است، یک تحلیلگر اقتصادی با بیان اینکه هدف از مالیات بر خانه و خودروهای لوکس بازتوزیع ثروت است، - گفت: نرخ این دو نوع مالیات باید تصاعدی می بود و در نرخ گذاری این مالیات ها نیز باید دقت زیادی صورت گیرد، زیرا خطا در این زمینه می تواند موجب انتقال نقدینگی و سرمایه از یک بازار به بازار دیگر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روزها مجلس مشغول بررسی لایحه بودجه سال آینده است که اصلاحاتی در آن صورت گرفته و ایجاد چند نوع پایه مالیاتی جدید چون مالیات بر خانه و خودروهای لوکس، دریافت مالیات سالیانه از سلبریتی ها و اینفلوئسرها در این اصلاحات به چشم می خورد.

در این بین، انتقاداتی به مالیات های جدید در سال آینده وارد شد مبنی براینکه شباهتی به مدل رایج و متعارف سیاست های مالیاتی ندارد؛ به گونه ای که برای املاک، اخذ مالیات سالانه علی القاعده به معنای دریافت مالیات از همه مالکان است نه اینکه زیر یک درصد از کل واحدهای مسکونی (فقط خانه های بالای 10 میلیارد تومان)، مشمول این مالیات شوند.

طبق مصوبه مجلس، در سال 1400 واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت به شرح بندهای زیر مشمول مالیات بر دارایی می شوند و واحدهای مسکونی با ارزش روز معادل 10 میلیارد تومان و بیشتر به نرخ ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک پیشنهاد برای توزیع ثروت

یک پیشنهاد برای توزیع ثروت