مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 اسفند 1399 ساعت 04:202021-02-27اقتصادي

چگونه باغ بادام داشته باشیم؟


برای کاشت درخت ابتدا باید منطقه را در نظر داشت که در زمینه درخت بادام زمین های لرستان موقعیت مساعدی برای کشت بادام دارد.

- ایسنا/لرستان یک کارشناس کشاورزی گفت: برای کاشت درخت ابتدا باید منطقه را در نظر داشت که در زمینه درخت بادام زمین های لرستان موقعیت مساعدی برای کشت بادام دارد.

علی زارع در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: ایران در عرض جغرافیایی 40 – 25 درجه شمالی واقع شده و اصولاً مناطق بادام کاری در دنیا در عرض 55-30 درجه شمالی واقع شده و به عبارتی به غیر از استان های جنوبی و شمالی کشور سایر مناطق در صورت فراهم شدن دیگر فاکتورهای آب و هوایی می توانند به کشت بادام اختصاص یابند.

وی با اشاره به این که بادام درختی است که در شرایط آب و هوای مدیترانه ای در نواحی که دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان ملایم باشند به خوبی رشد می کند، عنوان کرد: این درخت را در مناطقی که دارای زمستان های سرد باشد پرورش می دهند تا نیاز سرمایی آن رفع شود.

زارع با اشاره به این که درجه حرارت لازم برای رشد و تکامل حداقل 10 و حداکثر 45 درجه سانتیگراد و اپتیمم 23 درجه سانتیگراد است، بیان کرد: طول دوره رشد بادام 240-150 روز و دمای مناسب برای محصول دهی مناسب بطور میانگین 25-20 و حداکثر 35 درجه سانتیگراد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه باغ بادام داشته باشیم؟

چگونه باغ بادام داشته باشیم؟