مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 21:552021-02-24اقتصادي

خشکسالی زراعی چیست؟


یک عضو هیات علمی معاونت موسسه تحقیقات کشاورزی لرستان گفت: از نظر کشاورزی خشکسالی براساس نیاز محصولات مختلف در مراحل رشد به آب متفاوت است.

- ایسنا/لرستان یک عضو هیات علمی معاونت موسسه تحقیقات کشاورزی لرستان گفت: از نظر کشاورزی خشکسالی براساس نیاز محصولات مختلف در مراحل رشد به آب متفاوت است.

مختار داشادی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به این که خشکسالی به عنوان یکی از و عضو هیات علمی معاونت موسسه تحقیقات کشاورزی لرستانزگی های طبیعی اقلیم از جدی ترین معضل های فیزیکی برای کشاورزی در همه جای دنیاست، اظهار کرد: این پدیده خسارت های زیادی به اکوسیستم های طبیعی، کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، منابع آب و زندگی انسان وارد می کند.

وی ادامه داد: رفتار خشکسالی با مخاطرات دیگر ازجمله سیل و زلزله تفاوت داشته و تفاوت آن در تأثیر تدریجی، آرام و خزشی مزمن آن است و امکان تعیین دقیق زمان شروع و خاتمه این رخداد طبیعی وجود ندارد.

داشادی تصریح کرد: این پدیده به طور مستقیم و غیرمستقیم بخش های مختلف زندگی انسان را تحت تأثیر قرار می دهد.

این عضو هیأت علمی معاونت موسسه تحقیقات کشاورزی لرستان با اشاره به این که ایران با قرار گرفتن در کمربند خشک کره زمین با مشکل کم آبی مواجه است، بیان کرد: براساس آمارهای موجود وزارت نیرو، میانگین 30 ساله بارندگی سا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی زراعی چیست؟

خشکسالی زراعی چیست؟