مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 13:002021-02-24اقتصادي

25 هزار میلیارد تومان کسری سرمایه قطعه سازان


دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور ضمن اشاره به چالش های پیش روی قطعه سازان گفت که کسری بودجه سرمایه در گردش قطعه سازان کشور در انتهای سال 1399، - دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور ضمن اشاره به چالش های پیش روی قطعه سازان گفت که کسری بودجه سرمایه در گردش قطعه سازان کشور در انتهای سال 1399، حداقل 25 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق اعلام این انجمن، آرش محبی نژاد با بیان اینکه فعالان زنجیره تامین قطعات کشور طی چند سال اخیر و پس از چالش تحریمی خودروسازان، با تمام توان در جهت تامین نیازهای کشور حرکت کردند، گفت: نهضت داخلی سازی و برگزاری چهار میز تخصصی طی آن نیز، نتیجه همین همت و تلاش قطعه سازان کشور بوده است.

در شرایطی که قطعه سازان با وجود تحریم ها و کرونا، تنور تولید خودرو در کشور را در سال جهش تولید گرم نگه داشته اند، روا نیست که خطوط تولید برخی از آن ها به سبب مشکلات عدیده، تعطیل یا نیمه تعطیل باشد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور در تشریح این مشکلات عدیده، اظهار کرد: این مشکلات بیشتر ناشی از افزایش لجام گسیخته قیمت مواداولیه، عدم تخصیص ارز مورد نیاز از سوی بانک مرکزی و در نهایت، کمبود سرمایه در گردش و نقدینگی است که همچون زنجیر به پای تولید داخلی بسته شده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

25 هزار میلیارد تومان کسری سرمایه قطعه سازان

25 هزار میلیارد تومان کسری سرمایه قطعه سازان