مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 11:352021-02-24فناوري

رایانه کوانتومی سوال پیچیده را با سرعت سرسام آور حل کرد


یک رایانه کوانتومی سوالی پیچیده که از یک دهه قبل بی پاسخ مانده بود را با سرعتی سه میلیون برابر سریع تر از رایانه های عادی حل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، دانشمندان شرکت دی ویو که در زمینه ارائه خدمات رایانه ای کوانتومی فعال است، با استفاده از روشی موسوم به بازپخت کوانتومی توانستند برخی فرایندهای تجربی و شیمیایی را با سرعتی سه میلیون برابر سریع تر از سرعت رایانه های عادی شبیه سازی کنند.

این موفقیت علمی که با همکاری شرکت گوگل به دست آمد، زمینه را برای پاسخگویی به بسیاری از سوالات علمی پیچیده که از مدتها قبل بی پاسخ مانده، فراهم می کند.

مطالعه مذکور مربوط به برخی فرایندهای شیمیایی مواد مغناطیسی است که در سیستم های مغناطیسی کوانتومی مورد توجه قرار می گیرد.

پیش از این دانشمندان در دهه 70 میلادی از روش های ریاضی برای بررسی مواد مغناطیسی کوانتومی دو بعدی استفاده کرده بودند و برخی رفتارهای عجیب این مواد را توجیه کرده بودند.

اما حالا با استفاده از رایانه های کوانتومی بررسی دقیق تر این موضوع بر روی این مواد به صورت سه بعدی ممکن شده و محدودیت های قبلی برطرف شده است.

سیستم رایانه ای مورد استفاده بدین منظور یک سیستم 2000 کیوبیتی است که برای کاهش سروصدا بهینه سازی شده و مجموعه ای از الگور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایانه کوانتومی سوال پیچیده را با سرعت سرسام آور حل کرد

رایانه کوانتومی سوال پیچیده را با سرعت سرسام آور حل کرد