مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 09:352021-02-23بين الملل

پکن، طرح ضدچینی پارلمان کانادا را محکوم کرد


وزارت خارجه چین طرح ضد چینی پارلمان کانادا، در ارتباط با مساله سین کیانگ، را به شدت محکوم کرد و گفت مراتب اعتراض خود را به اتاوا اعلام کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ، این طرح غیر الزام آور با 266 رای موافق در پارلمان کانادا در مقابل صفر رای منفی تصویب شد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان کانادایی همچنین متمی را تصویب کردند که در آن از دولت خواستند از کمیته بین المللی المپیک بخواهد میزبانی المپیک زمستانی 2022 را در صورت ادامه نسل کشی از چین بگیرد.

ترودو پیشتر در خصوص استفاده از کلمه نسل کشی هشدار داده و گفته بود که این اصطلاح را دستورالعمل های دقیق بین المللی مشخص می کند و استفاده نادرست از آن باعث تضعیف اختصاص آن می شود.

وی در ادامه ادعا کرد باید در این خصوص که آیا نقض حقوق بشر در سین کیانگ را می توان مثابه نسل کشی دانست، رایزنی های بین المللی انجام شود.

پیشتر نمایندگی چین در سازمان ملل متحد در واکنش به اتهام زنی های مکرر آمریکا در این نهاد، دروغگویی را عادت واشنگتن خوانده بود.

پامپئو در آخرین روز از حضور در دولت آمریکا، در ادعایی چین در واکنش به این ادعاها گفته با ثبات اجتماعی، توسعه اقتصادی، هماهنگی مذهبی و بهبود معیشت در منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ ، مردم از همه گروه های قومی از جمله مردم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن، طرح ضدچینی پارلمان کانادا را محکوم کرد

پکن، طرح ضدچینی پارلمان کانادا را محکوم کرد