مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 06:252021-02-23بين الملل

پارلمان کانادا رفتار با مسلمانان اویغور را نسل کشی اعلام کرد


مجلس کانادا با 266 رای موافق و بدون هیچ مخالفتی کمپین چین درخصوص بازداشت گسترده، کار اجباری و عقیم سازی اجباری مسلمانان اویغور در منطقه سین کیانگ را به عنوان یک نسل کشی به رسمیت شناخت.

- پارلمان کانادا رفتار با مسلمانان اویغور را "نسل کشی" اعلام کرد مجلس کانادا با 266 رای موافق و بدون هیچ مخالفتی کمپین چین درخصوص "بازداشت گسترده، کار اجباری و عقیم سازی اجباری مسلمانان اویغور" در منطقه سین کیانگ را به عنوان یک "نسل کشی" به رسمیت شناخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، این رای احتمالا جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا را تحت فشار خواهد گذاشت تا موضع سفت و سخت تری نسبت به چین اتخاذ کند.

ترودو و اکثر اعضای کابینه اش در جلسه رای گیری روز دوشنبه غایب بودند.

این اقدام غیرالزام آور همچنین از کمیته بین المللی المپیک می خواهد تا اگر چین آزار و اذیت اویغورها و دیگر گروه های اقلیت قومی را متوقف نکرد، بازی های المپیک زمستانی 2022 را از پکن به شهر دیگری منتقل کند.

ترودو تمایلی به استفاده از واژه نسل کشی نداشته و آن را یک واژه جانبدارانه و ناعادلانه می داند و تاکید دارد که تلاش برای دستیابی به یک اجماع وسیع در بین متحدان غربی درخصوص مسائل حقوق بشری بهترین رویکرد خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پارلمان کانادا رفتار با مسلمانان اویغور را نسل کشی اعلام کرد

پارلمان کانادا رفتار با مسلمانان اویغور را نسل کشی اعلام کرد