مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 11:452021-02-21پزشكي

استفاده پژوهشگران از هوش مصنوعی برای آنالیز تصاویر OCT آنژیوگرافی چشم


بر اساس آن چه دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرده است پژوهشگران این دانشگاه برای اولین بار در کشور موفق شدند با روش های هوش مصنوعی، تصاویرOCT آنژیوگرافی چشم بیماران دیابتی را با دقت بالای 95 درصد آنالیز کنند.

- بر اساس آن چه دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرده است پژوهشگران این دانشگاه برای اولین بار در کشور موفق شدند با روش های هوش مصنوعی، تصاویرOCT آنژیوگرافی چشم بیماران دیابتی را با دقت بالای 95 درصد آنالیز کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رضا میرشاهی، فلوشیپ ویتره و رتین مرکز تحقیقات چشم مجتمع بیمارستانی رسول اکرم (ص)، درباره این خبر گفت: نتایج این پژوهش کاربردی، در مجله Scientific Reports که یکی از مجلات معتبر زیر مجموعه Nature است، منتشر شده و جزو معدود کشورهایی هستیم که توانستیم در زمینه هوش مصنوعی در OCT آنژیوگرافی، یک مقاله بسیار کاربردی ارائه کنیم.

میرشاهی با اشاره به پاندمی در حال گسترش دیابت در جهان گفت: یکی از عوارض مهم این بیماری، آسیب شبکیه چشم ناشی از قند خون بالا یا رتینوپاتی دیابتی است که در صورت بی توجهی، منجر به کوری افراد می شود و علاوه بر معاینات بالینی، روش های مختلف پاراکلینیک وجود دارد که می تواند به ما در تشخیص بهتر و دقیق تر این بیماری کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده پژوهشگران از هوش مصنوعی برای آنالیز تصاویر OCT آنژیوگرافی چشم

استفاده پژوهشگران از هوش مصنوعی برای آنالیز تصاویر OCT آنژیوگرافی چشم