مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 09:502021-02-16اقتصادي

مشکل اجرای الگوی کشت توسط وزارت جهاد کشاورزی چیست؟


مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی وزارت جهاد اعلام کرد: مشکل اجرای الگوی کشت این است که اهرم و امکان دیکته کردن تدابیر خود را در عرصه های کشاورزی نداریم و نمی توانیم به کشاورز بگوییم که اگر 10 هکتار زمین دارد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرکل دفتر امور محصولات علوفه ای و جالیزی معاونت امور زراعت با اعلام این مطلب افزود: این میزان محصول از سطح 800 هزار هکتار برداشت می شود.

آقای حسین اصغری افزود: از 28 میلیون تن سبزی و صیفی تولیدی در کشور 3.

5 میلیون تن آن صادر می شود که نزدیک به 1.

3 میلیارد دلار ارز آوری دارد.

وی درباره برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه محصولات سبزی و صیفی گفت: اجرای برنامه ابلاغی یکی از مهمترین کار هایی است که باید توسط کشاورزان انجام شود و در این راستا جای خالی حلقه های واسط همچون تشکل های صنفی و انجمن های تخصصی کشت گیاهان که بتوانند برنامه ها را به سطوح پایین تر منتقل کنند، احساس می شود.

اصغری ادامه داد: برنامه کشت سبزی و صیفی از سوی معاونت امور زراعت با مشارکت استان ها و با توجه به ظرفیت آن ها و همچنین برنامه صادرات تهیه و ابلاغ می شود.

وی گفت: اقلیم کشور به ما این اجازه را می دهد که در هرچهار فصل سال به تفکیک محصولات مختلف پیاز، سیب زمینی، گوجه و خیار برنامه تولید ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکل اجرای الگوی کشت توسط وزارت جهاد کشاورزی چیست؟

مشکل اجرای الگوی کشت توسط وزارت جهاد کشاورزی چیست؟