مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 06:202021-02-16پزشكي

تاثیر پیش دیابت بر سلامت مغز


بررسی جدید محققان کالج دانشگاهی لندن (UCL) نشان داد، افراد مبتلا به پیش دیابت که سطح قند خون آنان بالاتر از حد طبیعی است، ممکن است با خطر کاهش شناخت و زوال عقل عروقی مواجه شوند.

- ایسنا/خراسان رضوی بررسی جدید محققان کالج دانشگاهی لندن (UCL) نشان داد، افراد مبتلا به پیش دیابت که سطح قند خون آنان بالاتر از حد طبیعی است، ممکن است با خطر کاهش شناخت و زوال عقل عروقی مواجه شوند.

به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان داده های 500 هزار نفر با متوسط سن 58 سال از Biobank UK (مطالعه طولانی مدت بیوبانک در انگلستان که سهم مربوطه از استعداد ژنتیکی و قرار گرفتن در معرض محیط در ایجاد بیماری را بررسی می کند) را تجزیه وتحلیل کردند و دریافتند: به طور متوسط در چهار سال، افرادی که سطح قند خون آنان از مقدار طبیعی بالاتر است، 42 درصد بیشتر در معرض افت شناختی هستند و به طور متوسط در هشت سال، 54 درصد بیشتر به زوال عقل عروقی (زمانی که خون رسانی محدود به مغز به یاخته های این اندام آسیب می رساند) مبتلا می شوند.

این نتایج پس از در نظر گرفتن سایر عوامل تاثیرگذار مانند سن، محرومیت، استعمال دخانیات، شاخص توده بدن (BMI) و اینکه آیا شرکت کنندگان به بیماری قلبی و عروقی مبتلا هستند یا خیر به دست آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر پیش دیابت بر سلامت مغز

تاثیر پیش دیابت بر سلامت مغز